maandag 13 juni 2011

Snijden en embossen met de Big shot

Er zijn verschillende manieren om met de Big Shot te embossen. Het snijden is voor iedereen wel bekend maar om te embossen met de dunne mallen van o.a. Nellie Snellen, Spellbinders, Marianne Design, BossKut, Joy enz. zijn er verschillende tips op de markt.
Mijn manier is de volgende: Omdat de flappen van het platform van de Big Shot vaak krom trekken draai ik het platform om en leg mijn mal rechtstreeks op het witte vlak, hierop leg ik het papier en dan de 2 acryl platen samen hier weer boven op en draai dit door. Om te embossen haal ik de 2 acrylplaten er af en laat de mal met het papier op het platform liggen, ik leg de siliconen mat erop en ik neem de C-plaat van de Cuttlebug (deze is iets dikker dan 1 acylplaat) en draai alles weer door de machine. ik hoef dus niet een flap om te keren, iets dat wel moet doen wanneer je met de zwarte plaat van de Big Shot werkt. Deze zwarte plaat is oorspronkelijk bedoeld om te embossen met de Texture plates en siliconenmat van Sizzix, dus niet de embossing folders. Texture plates zijn zwarte platen met aan 2 kanten diverse figuren. De manier die ik gebruik is handiger omdat je niets hoeft te verplaatsen zodat het papier ook beter in de mal blijft zitten.
De reacties van mijn klanten zijn heel positief. Dus ik zou zeggen: probeer het ook eens op deze manier en ik weet zeker dat het goed bevalt.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen